השתלת שיער – האם זה כואב?

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp
ישראלים רבים, נשים וגברים כאחד, סובלים מתופעת ההתקרחות בשלבים שונים בחייהם. יש סיבות שונות ומגוונות להתקרחות, בדרך כלל מסיבה גנטית והורמונלית, וכיום אחת השיטות היעילות המוצעות למטופלים היא לעבור השתלת שיער.

השתלת שיער נחשבת לפתרון יעיל ומוכח, אך השיטה אינה מתאימה לכל אחד. לכן, חשוב לעבור אבחון מקצועי, ומומלץ לעבור את השתלת השיער על ידי רופא מומחה לדרמטולוגיה כירורגית ולהשתלות שיער בשיטות חדשניות, יעילות ובטוחות. אחת השאלות השכיחות בנושא השתלת שיער – האם זה כואב? לכן, חשוב לציין כי במהלך הטיפול לא אמורים לחוש כאבים, למעט הדקירות של זריקות ההרדמה שמקבלים לפני הטיפול ובמהלכו.

טיפול כירורגי בהרדמה מקומית

בתחום השתלות השיער ישנן שתי שיטות עיקריות:

  • שיטת FUT – בשיטה זו הרופא מסיר רצועת עור דקיקה מהחלק האחורי של הקרקפת, ולאחר הפרדת השערות משתילים אותן באזור ההתקרחות. בשיטה זו נותרת צלקת דקיקה ומינימלית, אך זו שיטה מהירה כיוון שהרופא יכול להשתיל 4,000 עד 5,000 שערות תוך כ-4 שעות.
  • שיטת FUE – שיטה זו נחשבת למתקדמת ולחדשנית יותר, את ההשתלה מבצעים בהרדמה מקומית לכן לא מרגישים כאב, למעט דקירות קלות של זריקות ההרדמה. בשיטה זו שולפים את זקיקי השיער מהאזור התורם ומשתילים את הזקיקים באזור ההתקרחות. שיטה זו זוכה לשמות נוספים כמו DHI ו-NHI – אלו שיטות זהות לחלוטין.
תהליך השתלת שיער בקליניקה

לאחר שהרופא המומחה קובע עם המטופל את שיטת ההשתלה, מתאמים מועד לטיפול עצמו, לאחר השלמת מספר בדיקות. את השתלת השיער מבצעים תחת הרדמה מקומית כדי למנוע כאבים בזמן הטיפול עצמו. מאחר ורבים שואלים את השאלה לגבי השתלת שיער – האם זה כואב, ראוי לציין כי ההשתלה עצמה, ללא קשר לשיטה שנבחרה, אינה מכאיבה. למעשה, הכאב היחידי שמרגישים הוא כאב קל של הזריקות, התחושה דומה לכאב שחשים במהלך זריקת הרדמה אצל רופא שיניים.

אין צורך לעבור השתלת שיער בהרדמה מלאה כיוון שהטיפול אינו מלווה בכאבים משמעותיים, ולמעשה הרופא נעזר בחומרי אלחוש ובהרדמה מקומית כדי למנוע כאבים מהמטופל, וכך גם ההחלמה מהירה ופשוטה יותר.

הליך השתלת שיער – האם זה כואב ומתי?

לכל אדם יש סף כאב שונה, לכן יש מטופלים שלא חשים כל כאב במהלך השתלת השיער, בעוד מטופלים אחרים עשויים לחוש אי נעימות וכאבים קלים. אגב, הכאב הנלווה לזריקות ההרדמה מושפע גם ממיומנות הרופא ואיכות חומרי האלחוש שהוא משתמש בהם.

את הזריקות מבצעים לפני ההשתלה כדי להרדים את האזורים הרלוונטיים, חשוב לדעת כי בהליך ההשתלה מזריקים חומרי הרדמה באזור התורם וגם באזורי ההתקרחות בהם משתילים את השיער. כמו כן, עלולים לחוש כאבים קלים ומעין תחושת צריבה באזור התורם לאחר סיום ההשתלה, בדרך כלל אחרי 3-4 שעות. ניתן להקל על הכאבים באמצעות משככי כאבים, עדיף בהמלצת הרופא המטפל. כיום או יומיים לאחר ההשתלה הכאבים נעלמים לחלוטין, ובמקרים מסוימים עלולים לחוש צריבה קלה ורצון לגרד, כאשר העור באזור התורם מחלים ונמתח.

רוצים לשמוע עוד על פתרונות נגד הקרחה?
מלאו פרטים ונחזור אליכם בהקדם!
תגובות
פופולאריים
יצירת קשר