איך למנוע נשירת שיער?

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp
רוצים לדעת איך למנוע נשירת שיער? מחפשים שיטות יעילות ואפקטיביות למניעת נשירת שיער מוגברת? הידעתם כי יש שיטות מתקדמות וחדשניות למניעת נשירת שיער?

ובכן, אם גם אתם סובלים מנשירת שיער משמעותית הגורמת לשיער להיות דליל ולהופעת קרחות באזור הקרקפת, חשוב לפנות לאבחון מקצועי על ידי דרמטולוג המתמחה במחלות עור ובהשתלות שיער.

מהן הסיבות הנפוצות לנשירת שיער אצל נשים וגברים?

נשירת שיער היא תופעה טבעית, וכל אחד יכול למצוא מספר שיערות על הכרית לאחר שינה ערבה בלילה, אך כאשר מוצאים שערות רבות בבוקר, זהו סימן המעיד כי עליכם לקבוע תור לבדיקה כדי לבחון מה גרם לתופעה ואיזה טיפול יסייע לכם למנוע נשירת שיער מוגברת.

כדי להבין איך למנוע נשירת שיער חשוב לדעת כי תופעת הנשירה שונה מתופעת ההתקרחות. הגורמים לתופעת הנשירה שונים מהגורמים להתקרחות גברית טיפוסית, לכן גם דרכי הטיפול שונות, ובהתאם לתוצאות האבחון הרופא המטפל ימליץ על שיטת הטיפול הנכונה והמתאימה ביותר. אמנם, במקרים רבים גברים סובלים מתופעת נשירת שיער כתוצאה ממטען גנטי, אך הנשירה עשויה להעיד על בעיות אחרות כמו מחלה קשה, טראומה, תופעות לוואי לטיפול רפואי כמו הקרנות, כימותרפיה וכדומה. כמו כן, נשירה עלולה להתחיל עקב תזונה לקויה, טיפול תרופתי, מתח נפשי, חרדות, דיאטה קיצונית ועוד.

דרכים יעילות ומוכחות למניעת נשירת שיער

לאחר אבחון מקצועי בקליניקה של רופא עור ושיער, המומחה ימליץ על הטיפול המתאים ביותר. יש קשת רחבה של טיפולים יעילים ומוכחים לעצירת הנשירה, לעיכוב נשירת שיער ובמקרים מסוימים הטיפול יכול להוביל גם לצמיחה מחדש של שיער הראש.

בין הדרכים היעילות והמומלצות למניעת התופעה:

  • שינוי תזונתי – אורח החיים המודרני פוגע בבריאות האדם בגלל תזונה לקויה, שעות ממושכות מול מסכים, מיעוט פעילות גופנית, עישון וכדומה. כדי למנוע מנשירת השיער להחריף יש להקפיד על תזונה בריאה, מאוזנת ונכונה, וכדאי לשלב בתפריט פירות וירקות טריים, מגוון עלים ירוקים, זרעי פשתן, דגים כמו סלמון העשירים באומגה 3,  ומומלץ לקחת גם תוספי תזונה, ויטמינים, ולהקפיד על מזון עשיר במינרלים הנחוצים לצמיחה תקינה של זקיקי השיער ולחיזוק השיער. 
  • טיפול תרופתי – שתי התרופות היעילות והמומלצות למניעת נשירת שיער הם מינוקסידיל ופרופסיה. מינוקסידיל ידוע גם בשם מינוקסי ואלופקסי, זו תרופה ללא מרשם רופא, ואת התוצאות ניתן לראות לאחר מספר חודשים.
  • טיפול קוסמטי – יש שיטות טיפול יעילות למניעת נשירת שיער כמו מזותרפיה, מסרקי לייזר מיוחדים, מכשירי לייזר, וניתן למצוא ברשתות הפארם גם שלל תכשירים, ביניהם טופיק. בנוסף, אפשר לשזור תוספות שיער או לרכוש פאה. שיטה נוספת היא באמצעות לחץ אוויר.
  • השתלת שיער – השתלת שיער נחשבת לפתרון איכותי ומתקדם, אך מומלץ לעבור את הטיפול רק בקליניקה של רופא מומחה.
  • טיפול טבעי – ניתן לעסות את הקרקפת כדי להמריץ את זרימת הדם ולעודד צמיחת זקיקים ושיער, ויש גם תרופות סבתא שונות ומשונות.

לסיכום, אם אתם רוצים לדעת איך למנוע נשירת שיער עליכם לעבור אבחון מקצועי, והרופא ימליץ לכם על שיטות אפשריות, בהתאמה לתוצאות האבחון.

רוצים לשמוע עוד על פתרונות נגד הקרחה?
מלאו פרטים ונחזור אליכם בהקדם!
תגובות
פופולאריים
יצירת קשר